veelgestelde
vragen
Inschrijven
Is je kind 3 jaar of ouder, dan kan je hem of haar inschrijven via het inschrijfformulier op de website. Je ontvangt hiervan altijd een automatische ontvangstbevestiging. Mocht je deze niet hebben ontvangen dan is er iets misgegaan tijdens de inschrijving. We adviseren je om je nogmaals in te schrijven of contact met ons op te nemen.
Daarnaast zal de afdeling Planning & Klantadvies zo spoedig mogelijk, doch binnen 5 werkdagen, telefonisch contact opnemen om de aanmelding door te nemen en/of eventueel direct een rondleiding en opvang aan te bieden.
Je kunt een nieuw kind inschrijven via het inschrijfformulier op de website. Kies voor ‘ik ben al klant’. Ook kan je via het Jaamo ouderportaal een nieuw kind aanmelden. Ga hiervoor naar ‘account’ en klik daarna op ‘nieuwe inschrijving’ rechts bovenin.
Nee, inschrijven is bij ons geheel kosteloos en vrijblijvend.
Wij hebben meerdere vestigingen in Ouderkerk a/d Amstel, Amersfoort en Hoogland. Klik hier voor een overzicht.
Tarieven
Onze verschillende pakketten en uurtarieven vind je hier.
In de meeste gevallen heb je als ouder recht op kinderopvangtoeslag. Hoeveel toeslag je ontvangt is afhankelijk van onder andere je werksituatie, inkomen, hoeveel dagen opvang je afneemt en aantal kinderen dat naar de opvang gaat. Op de website van de Belastingdienst kan je een proefberekening maken.
Contract
Je kunt de kinderopvangtoeslag digitaal aanvragen via www.toeslagen.nl
Al onze vestigingen staan geregistreerd in het Landelijk Register Kinderopvang (LRK). Je kunt het LRK nummer vinden op je overeenkomst of opzoeken in het LRK-register.
We rekenen vanuit een jaarbedrag. Het uiteindelijke jaarbedrag wordt verdeeld over 12 maanden. Daardoor wordt er elke maand hetzelfde maandbedrag gefactureerd.
Wil je iets wijzigen in je contract, bijvoorbeeld een extra dag of een pakketwijziging, neem dan contact op met onze afdeling Plaatsing en Klantadvies via bso@kidzunited.nl, 085-4833206 of dien je aanvraag via het Jaamo ouderportaal in.
Let op; Voor vermindering van het aantal opvanguren geldt een opzegtermijn van 1 maand.
Aan het begin van ieder jaar worden de jaaropgaves gepubliceerd in het ouderportaal, uiterlijk voor 1 maart.
Je kunt de overeenkomst opzeggen door een mail te sturen naar bso@kidzunited.nl. Je ontvangt van ons altijd een persoonlijke bevestiging. Wij hanteren de wettelijke opzegtermijn van 1 maand. Je kunt op elke dag van de maand opzeggen.
Wachtlijstinformatie
We streven ernaar om je kind te plaatsen vanaf de opgegeven startdatum. Indien plaatsing niet direct mogelijk is voor de vestiging of bij een plaatsing in de toekomst, word je kind op de wachtlijst geplaatst in volgorde van binnenkomst aanmelding. Ongeveer 6 maanden voor de gewenste startdatum wordt de planning bekeken. Zodra er een plek vrij komt, bieden we deze natuurlijk aan.
Of er een plek beschikbaar komt is afhankelijk van wijzigingen in de planning of opzeggingen, maar ook van verschillende factoren zoals leeftijd, gewenste startdatum, het aantal opvangdagen en de voorkeursdagen.
Als er meerdere kinderen zijn die in aanmerking komen voor een plaats, dan gelden de volgende voorrangscriteria:
- Kinderen van eigen medewerkers en kinderen met een sociaal/medische indicatie;
- Broertje en/of zusje binnen het gezin waarvan al een kind geplaatst is;
- Uitbreiding van het aantal opvangdagen van een geplaatst kind;
- Wijziging van de opvangdagen van een geplaatst kind;
- School: Kinderen van een aan de BSO gekoppelde school;
- Nieuwe aanmeldingen
Voorrang geeft geen garantie op tijdige plaatsing voor alle gewenste opvangdagen.
Jaamo ouderportaal en app
Wanneer je een plaatsingsovereenkomst bij ons afsluit, ontvang je inloggegevens voor het Jaamo ouderportaal. Volg onderstaande stappen om je account te activeren en in te loggen:
Stap 1: Ga naar https://kidz-united.jaamo.nl/.
Stap 2: Log in met je e-mailadres en wachtwoord die je hebt gekregen.
Stap 3: Je bent nu klaar en kunt gebruikmaken van het ouderportaal van Jaamo.
Jaamo is ook te downloaden als app. De app is beschikbaar op Apple en Android smartphones. Na activatie kun je direct gebruikmaken van alle functionaliteiten van het ouderportaal.
In het ouderportaal kan je al je persoonlijke gegevens beheren, facturen downloaden, berichtjes aan de vestiging sturen, foto’s van je kind zien, vakanties, extra dagen en wisseldagen aanvragen en afmeldingen doorgeven.
Via het ouderportaal Jaamo kan je wisseldagen en extra dagen aanvragen, dit is een service die we aanbieden wanneer het kan. Aan de hand van de groepsgrootte, groepssamenstelling en het aantal beschikbare medewerkers bepalen we of de aanvraag wordt goedgekeurd of niet.
De handleiding is te vinden achter het ouderportaal bij het tabblad Locaties, onder ‘Documenten’.
Praktische zaken
Kinderen worden door de medewerkers van Kidz United opgehaald van school en worden eind van de dag door jou opgehaald bij de BSO, dit kan vanaf 17.00 uur.
Tijdens vakantieweken en studiedagen kan je kind gebracht worden tussen 8.00 uur en 9.30 uur. Als je je kind na 9.30 uur wilt brengen of voor 17.00 uur wilt ophalen, kun je dit vooraf aangeven bij de medewerkers. Op deze manier bewaken wij de rust op de groepen en hebben de kinderen de mogelijkheid hun activiteiten af te ronden. Onze medewerkers houden hier dan rekening mee.
Om 18.30 uur sluit de BSO. Mocht je een keer te laat komen, vragen wij je vriendelijk naar de locatie te bellen en dit door te geven en zouden wij het fijn vinden als iemand anders je kind komt ophalen. Het kan een keer voorkomen dat je je kind niet zelf op komt halen. Wij vragen om dit aan de medewerkers van de betreffende locatie door te geven. Dit kan bij voorkeur via een bericht in het Jaamo ouderportaal en anders telefonisch of per mail. We geven je kind niet zonder toestemming aan iemand anders mee.
Bij onze VSO Biezen Kidz kunnen kinderen gebracht worden vanaf 07.30 uur. Wij zorgen ervoor dat de kinderen naar school worden gebracht.
De BSO is geopend tijdens schooldagen van maandag tot en met vrijdag vanaf het einde van de schooldag tot 18.30 uur. Wij halen jouw kind(eren) van school en brengen ze naar de BSO. Tijdens de schoolvakanties is de BSO geopend van 8.00 uur tot 18.30 uur. Ook tijdens studiedagen zijn wij geopend, mits genoeg aanmeldingen.
VSO Biezen Kidz is geopend in schoolweken op maandag, dinsdag en donderdag van 7.30 uur tot 8.30 uur.
Onze BSO locaties en het servicekantoor zijn bijna het hele jaar geopend. De nationale feestdagen zijn wij gesloten. Bekijk hier onze sluitingsdagen.
We zorgen voor een gevarieerd aanbod in voeding met groente, fruit, crackers en gezond beleg. We drinken water of thee. In de vakanties en op studiedagen eten we tijdens de lunch brood met verschillende belegkeuzes en drinken we melk of water.
Soms wijken we af van ons voedingsbeleid, bijvoorbeeld met feestdagen, met kookactiviteiten of in de zomer en bieden we de kinderen pepernoten, het tijdens kookactiviteiten gemaakte eten of een ijsje aan.
We houden rekening met kinderen die een bepaald dieet volgen of een allergie hebben, tijdens de kennismaking zullen we hiernaar vragen.
We bewegen dagelijks met de kinderen, zowel binnen als buiten, en laten ze ervaren dat bewegen leuk is. We spelen verstoppertje, dansen, gymmen en doen zelf actief mee met het bewegen. We zorgen voor een omgeving waarin de kinderen geprikkeld worden om te gaan bewegen.
Ongeveer 1 á 2 weken voor de ingangsdatum van de overeenkomst vindt een telefonisch kennismakingsgesprek plaats met de mentor. Tijdens dit gesprek kun je vragen stellen en bijzonderheden vermelden over je kind. Daarnaast wordt informatie verstrekt over de BSO, de werkwijze en de wenperiode. Je kunt ervoor kiezen om in de eerste week je kind halve middagen te laten komen of niet gelijk alle dagen, dit is afhankelijk van de behoefte van jou en je kind. Gemiddeld duurt een wenperiode ongeveer twee weken waarin kind en ouders kunnen wennen aan de nieuwe plek. De wenperiode start vanaf de eerste dag van het contract.
Klachten
Wij doen er alles aan om dagelijks goede kwaliteit kinderopvang te bieden. Toch kan er een keer iets misgaan. Wij vinden het belangrijk dat je bij ons terecht kunt als je ontevreden bent.
Mocht er zich een situatie voordoen waarover je geen goed gevoel hebt, vragen wij je dit zo snel mogelijk bespreekbaar te maken. Dit kan bij de betrokken medewerker of leidinggevende van de locatie. Komen jullie er samen niet uit of ben je niet tevreden met de oplossing? Dan kun je een formele klacht indienen via het klachtenformulier. Voor de afhandeling van klachten beschikken we over een interne en externe klachtenprocedure. Meer informatie is te vinden in het document ‘Klachtenregeling en geschillencommissie’ achter het ouderportaal.
Heb je vragen of hulp nodig bij het indienen van een klacht, neem dan gerust contact op met onze afdeling Plaatsing en Klantadvies via bso@kidzunited.nl of 085-4833206.
Werken of stage bij Kidz United
Op onze website vind je de actuele vacatures. Heb je specifieke vragen over een vacature, neem dan contact op met Rob via werkenbij@kidzunited.nl of 085-4833203.
Het is mogelijk om stage te lopen voor de functie van pedagogisch medewerker of sportieve pedagoog bij Kidz United.